reklama

Prečo mám rád cestovanie?

Skoro každý z nás rád cestuje alebo o cestovaní aspoň sníva. V tomto článku píšem, čo na cestovaní milujem. Pridajte sa aj vy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Cestovanie mám rád lebo:

  • ma núti postarať sa sám o seba

  • si môžem organizovať svoj vlastný čas

  • si vyberám s kým budem, kam pôjdem (sloboda pohybu), čo budem jesť, nastavujem si finančný rozpočet

  • objavujem nové miesta – najlepšie bez sprievodcu

  • nemám žiadne povinnosti – keď mám chuť oddychovať – oddychujem, keď cítim potrebu pohybu, idem

  • zakladám nové priateľstvá, a to sa rovná: nové pohľady na svet, zdieľanie, poznatky o krajine, kde sa nachádzam – z prvej ruky

  • zároveň cez záujem druhých získavam obraz o krajine, z ktorej sám pochádzam

  • milujem pozvania na čaj, obed, či dokonca do domu - aj krátkodobé stretnutia povzbudia

  • rád stopujem – nie vždy je nevyhnutné sa presúvať autobusmi, vlakmi, pokiaľ má človek čas, nikdy nevie koho spozná (99 % ľudí je v pohode)

  • milujem farby (farby ako poznáme u nás sa v danej krajine môžu líšiť – lesy, lúky, zem)

  • získavam nadhľad – vymaňujem sa z monotónnosti, a to prináša ohromný zážitok

  • zisťujem, že ako človek mám naozaj cenu a ľudia ma radi vidia

  • objavujem nové chute, rôzne jedlá – spoznávam tradičnú kuchyňu, občas človek získa nejaký ten nevšedný gurmánsky zážitok (napríklad čerstvá baranina od strážcov vodnej priehrady v Iraku)

  • zdokonaľujem sa v jazyku dobrodružnou formou

  • trénujem si svoj šiesty zmysel – do čoho ísť a do čoho neísť

  • pociťujem vzájomnosť – poznanie ľudí, ktorí rozmýšľajú veľmi podobne, hoci žijú na druhom konci sveta

  • mám možnosť neustáleho sa vzdelávania v rôznych oblastiach (nikdy nevieme, kto bude potrebovať našu pomoc)

  • mám možnosť zarobiť si – napísať články o svojich cestách, niekomu poradiť

  • som prekvapený, že ľudia sa inde vo svete smejú, aj keď zdanlivo nemajú na to dôvody

  • mám radosť z návratu domov, chuť do práce a chuť do života

A čo máte radi na cestovaní vy?

Peter Gregor

Peter Gregor

Bloger 
  • Počet článkov:  210
  •  | 
  • Páči sa:  33x

"Kamkoľvek ideš, čokoľvek hľadáš, na konci hľadáš sám seba." www.cestovatelskeprednasky.sk, www.travelcourage.com, www.projectgregus.com, www.cd-lp.eu Zoznam autorových rubrík:  CestovaniePrírodaHudobná tvorbaPoéziaPrózaSpoločnosť

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu